• info@mds.edu.mn
  • 99024727

              “Y үе”, “Z үе”-ийнхэн гэдэг нэршилд дасаж амжаагүй байтал тэдний араас шинэ үе гарч иржээ. Энэ бол альфа үеийнхэн. 2010 оноос хойш төрсөн хүүхдүүд альфа үед хамаарч байгаа, тэд хэдийнээ 7 дугаар ангид дэвшин орж байна. Бид дараачийн 20 жилийн туршид альфачуудад боловсрол эзэмшүүлнэ. Тэдэнд бидний мэддэг “Уламжлалт сургалтын систем”, “Уламжлалт заах арга зүй”, “Хуучин агуулгын тогтолцоо”-гоор боловсрол эзэмшүүлэх боломжгүй болохыг хаа хаанаа хүлээн зөвшөөрөх хэрэгтэй болохыг судалгаа харуулж байна.

              Учир нь тэд дижитал майндсеттэй, сошиал хүрээлэлд оршдог, глобаль мэдлэгтэй, хязгааргүй орчинд “үйл” эрхэлдэг, харааны мэдрэхүйн давуу хөгжилтэй гэдгээрээ бидний мэддэг “Суралцагч” нараас өөр.

              Цаашид нэг нэг судлагдахуунаар хичээлүүд орж, бүлэгт хуваарилж, анги, улирлаар сургалтаа зохион байгуулж, дүнгээр эрэмбэлдэг, эсвэл хүсэл сонирхлоор нь ялгаварладаг уламжлалт тогтолцоог халж, интеграцчилсан агуулга бүхий хөтөлбөрүүдийг төрөл бүрийн орчин(hybrid)-д байрлал, хугацаа үл харгалзан хүүхэд бүрд чанартай боловсрол мэдлэг эзэмшүүлэх шинэ сургалтын хэлбэр, хэв шинж рүү шилжих ажлыг эхлүүлэх цаг нэгэнт болжээ.

 

 

 

 

 

 

 

              2030 он гэхэд одоо байгаа мэргэжлүүдийн 67% нь үгүй болохыг Дэлхийн эдийн засгийн форумаас танилцуулсан. Мэдээж шинэ мэргэжлүүд үүснэ, гэхдээ ямар гэдгийг одоогоор таах аргагүй. Дэлхий ертөнц хурдацтай өөрчлөгдөхийн хэрээр аль ч цаг үед эрэлт хэрэгцээтэй байхын тулд ямар чиглэлээр суралцах нь ч ойлгомжгүй болж эхэлсээр. Тиймээс альфачуудыг ирээдүйд бэлтгэхийн тулд тэдэнд холистик буюу цогц боловсрол олгох талаар бодож эхлэх цаг болсныг бид ойлгож байгаа. Яг одоогийн бидний сургууль, цэцэрлэгтээ олгодог боловсролын үйлчилгээ нь дээрх хүлээлтэд хүрэх боломжгүйг судлаачид бичиж эхэлсэн байгаа. Мөн судлаачид альфа хүмүүсийг амьдралынхаа туршид таван өөр төрлийн мэргэжил, 20 ажил олгогчийг солино, гэхдээ шинэ үеийнхэн өөрсдийгөө хөгжүүлж, сургаснаар харьцангуй боловсролтой үе болно гэдгийг онцолж байгаа юм.

© 2024 Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. mds.edu.mn